Celem Fundacji jest zwrócenie uwagi opinii publicznej i mediów na problem poprawności językowej naszego społeczeństwa.
W związku z tym 21 lutego, czyli w dniu, w którym obchodzimy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego planujemy zainicjowanie ogólnopolskiej akcji promującej poprawność językową w Internecie. Zaczynamy od tego medium, gdyż to właśnie media powinny spełniać rolę wzorca poprawności językowej i być nośnikiem wartości, jaką jest kultura języka. Dlatego naszą akcję rozpoczynamy audytem badającym poprawność polszczyzny na stronach internetowych najczęściej czytanych dzienników ogólnopolskich (na podstawie raportu Związku Kontroli Dystrybucji mediów).
Przez cały rok będziemy kontrolować najbardziej popularne portale internetowe, strony instytucji publicznych i firm. Z każdego przeprowadzonego przez nas badania zostanie sporządzony raport końcowy. Przyznamy certyfikaty firmom i instytucjom dbającym o poprawność języka polskiego.
Planujemy też w najbliższej przyszłości rozpocząć cykl szkoleń w zakresie komunikacji językowej i podnoszenia kompetencji językowych dla firm.
Zachęcamy wszystkich do współpracy w realizowaniu celów statutowych Fundacji Kultury Języka Polskiego DOBRZE POWIEDZIANE.
Jeśli mają Państwo pomysł, jak chronić język polski przed niekorzystnymi zjawiskami oraz jak wzmacniać poczucie odpowiedzialności obywateli za kształtowanie i pielęgnowanie poprawnej polszczyzny, chętnie skorzystamy z Państwa sugestii.